У Google Analytics 4 можна відстежувати 4 типи подій: 1.
Події, що автоматично реєструються - події, які Google збирає автоматично після створення та встановлення лічильника;
2.
Покращена статистика – додаткові події, які Google також збирає автоматично, але за умови, що в налаштуваннях ресурсу ви включили цю функцію;
3.
Рекомендовані події - події, які вже закладені в Google Analytics 4 для різних видів діяльності зі стандартними іменами та параметрами, прописані в офіційній документації, але які вам необхідно доналаштувати під свої завдання;
4.
Спеціальні події – події, які ви створюєте самостійно під свої потреби.
Модель даних Google Аналітики 4 базується лише на подіях: Структура події GA4 відрізняється від Universal Analytics. У ній замість чотирьох компонентів (Категорія, Дія, Ярлик, Цінність) є тільки два:
Події і Параметри. Змінилася також конструкція події.
В Google Analytics, залежно від бібліотеки, конструкція відстеження будь-якої події може мати вигляд:
- для analytics.js: ga('send', 'event', [eventCategory], [eventAction], [eventLabel],
[eventValue], [nonInteraction]);
- для gtag.js: gtag('event', '<eventAction>', {
'event_category': <eventCategory>,
'event_label': <eventLabel>,
'value': <eventValue>,
'non_interaction': true
});
І там, і там у відстеженні подій використовуються стандартні виклики методу JavaScript та надається ієрархічна модель даних категорій, дій, ярлика та цінності, де: eventCategory (Категорія події, обов'язковий параметр) – спільне ім'я для групи об'єктів, яку слід відстежувати. Наприклад: кнопка, форма, посилання тощо;
eventAction (Дія за подією, обов'язковий параметр) – визначає тип взаємодії користувача з об'єктом сайту. Наприклад: клік, перегляд, завантаження тощо;
eventLabel (Ярлик події, необов'язковий параметр, але рекомендований) – це категорія (група), до якої належить об'єкт, що відстежується. Наприклад: "навігаційне меню";
eventValue (Цінність події, необов'язковий параметр) – це цілечисленне значення, яке можна використовувати для надання даних про подію користувача, наприклад: «час, сума транзакції, проходження n-ого рівня в грі і т.д.»
nonInteraction/non_interaction (без взаємодії, необов'язковий параметр) - може набувати значення true або false. Якщо передається true, ця подія ніяк не вплине на параметри та показники у звітах Google Analytics, у тому числі на показник відмов.
У ці компоненти можна додавати довільні назви, як англійською, так і на кирилиці. У Universal Analytics це робиться на рівні представлення, розділ Цілі.
Компоненти події у Google Analytics 4 У GA-4 немає вищеописаних компонентів (Категорія, Дія, Ярлик, Цінність), а сама конструкція має вигляд:
gtag('event', '<event_name>', { '<parameter_1_name>': <parameter_1_value>, '<parameter_2_name>': <parameter_2_value>, '<parameter_3_name>': <parameter_3_value>, });
Тепер <eventAction> у Universal Analytics зіставляється з <event_name> (назва події) у Google Analytics 4, а <eventCategory>, <eventLabel>, <eventValue> та їх значення передається як параметри події у вигляді пари ключ: значення.
Тобто разом з подією можна передавати різні параметри, за допомогою яких можна дізнатися додаткову інформацію про подію, що відстежується. Наприклад, коли або де (на якій сторінці) сталася подія.
Наприклад, якщо у вас є конструкція відстеження подій для Universal Analytics за кнопкою такого виду:
eventCategory: 'knopka'
eventAction: 'download'
eventLabel: '/' То в Google Analytics 4 вона перетворюється так: download стає назвою події (Event name);
eventCategory та eventLabel стають спеціальними параметрами.
Найпростіший приклад такої структури з того, що вам могло зустрічатися на практиці - це будь-яка подія з електронної торгівлі, де ми в рівні даних (dataLayer) задаємо назву події, а в ній передаємо об'єкти у вигляді пари ключ-значення.
Наприклад, подія purchase (купівля) для бібліотеки gtag.js: gtag('event', 'purchase', {
"transaction_id": "24.031608523954162",
"affiliation": "Google online store",
"value": 23.07,
"currency": "USD",
"tax": 1.24,
"shipping": 0,
"items": [
{
"id": "P12345",
"name": "Android Warhol T-Shirt",
"list_name": "Search Results",
"brand": "Google",
"category": "Apparel/T-Shirts",
"Variant": "Black",
"list_position": 1,
"quantity": 2,
"price": '2.0'
},
{
"id": "P67890",
"name": "Flame challenge TShirt",
"list_name": "Search Results",
"brand": "MyBrand",
"category": "Apparel/T-Shirts",
"Variant": "Red",
"list_position": 2,
"quantity": 1,
"price": '3.0'
}
]
}); , де:
- purchase - event_name (назва події);
- будь-яке з лівої частини, наприклад name - parameter_name (назва параметра);
- будь-яке з правої частини, наприклад Flame challenge TShirt - parameter_value (значення параметра).
Якщо ви використовуєте свою власну назву події, то така подія вважається спеціальною. У Google Analytics 4 є Автоматично реєстровані події, які вже мають свої власні event_name, а також події типу Покращена статистика, у яких теж назви подій визначені системою.
За промовчанням для всіх подій, включаючи автоматичні та спеціальні, Google збирає 5 параметрів: 1. language (мова користувача);
2. page_location (URL поточної сторінки з location.href);
3. page_path (шлях до сторінки, з location.pathname);
4. page_title (назва сторінки, з document.title);
5. screen_resolution (дозвіл екрану).
У Google Analytics 4 разом із подією можна передавати ще властивості користувачів (User Properties). Це додаткові дані, які відповідають конкретній аудиторії або користувачеві. Наприклад, стать, вік, місто користувача, модель пристрою, його інтереси тощо.
У Google Analytics 4 існують заздалегідь задані властивості користувачів, які можна додавати порівняння у стандартних звітах GA-4. Вони також використовуються системою для формування аудиторій та персоналізації реклами. Список таких властивостей можна переглянути в офіційній довідці Google (див. додаток). Але якщо ви хочете збирати додаткові відомості про аудиторію, ви можете додати до 25 властивостей користувачів ресурсу.
Перегляд сторінки Google Analytics 4 став подією page_view. Воно збирається автоматично після встановлення лічильника GA4 на сайт і його не можна вимкнути. Разом з page_view до системи передаються додаткові параметри:
- page_location;
- page_path;
- page_title;
- page_referrer (URL попередньої сторінки)
У подій у Google Analytics 4 є низка обмежень, а саме: - унікальні назви подій – до 500. Не враховуються події, які реєструються автоматично, наприклад first_open та in_app_purchase, а також події, які ви відстежуєте за допомогою покращеної статистики;
- довжина назви події – до 40 символів;
- кількість переданих параметрів у події - до 25; o довжина назви параметра події – до 40 символів;
- довжина значення параметра події – до 100 символів.